Refund policy

Wat zijn de retourvoorwaarden?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heeft u meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen.De herroeping termijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen.Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroeping termijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. Op het moment dat u met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroeping termijn 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij gebruik te maken van ons digitale retourformulier. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u direct per e-mail eenontvangstbevestiging van sturen. Binnen uiterlijk 14 dagen na toesturen van het modelformulier dient u de producten terug te sturen.Wij verzoeken u het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren. Naar retouradres: Molenstraat 26, 7551DC, Hengelo

Retourneren is gratis via DPD als u gebruikmaakt van ons verzendlabel. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten welvoor u.

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Dit retourformulier invullen en terugzenden naar info@beautyjunkies.nl

(download retourformulier doc. )

Kan ik mijn retour annuleren?

Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je je product niet binnen 14 dagen na aanmelding terugstuurt.

Welke bedrag krijg ik terug?

Je krijgt, wanneer de retour voldoet
aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht
je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.


Voorbeeld 1:

Je hebt voor € 30,- aan artikelen
besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie
ontvang je € 10,- retour.


Voorbeeld 2

Je hebt een bestelling voor € 50,- aan
artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze
situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 30,-. Je hebt
hierdoor geen recht meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is €30,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzend-methode.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

1.De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:beschadiging van het product;- beschadiging van de verpakking;- compleetheid van het product.

2. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Repareren jullie mijn product of krijg ik een nieuwe?

Als je product niet door eigen toedoen en binnen 14 dagen na aankoop stuk gaat, krijg je gewoon een nieuwe. Gaat je product daarna kapot? Dan repareren we je product.

Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het retourformulier.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice en dan zorgen weervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

+Je product gratis ruilen voor een ander product

+Je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 14 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kunt je keuze aangeven in het retourformulier.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

Zodra we jouw teruggestuurde product binnen hebben, versturen we je nieuwe product.De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten)zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroeping mededeling.Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door tweedingen komen:

-Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of eenvoucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shop tegoed.

-Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten wede aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?

Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Waar kan ik mijn verzendlabel vinden?

We sturen je je verzendlabel per mail, binnen één dag nadat je je retourformulier aangemeld hebt. Print ‘m uit en plak ‘m op de doos.

Verzendinstructies retour:- Print het pakketlabel dat je hebt ontvangen uit op wit papier. Let erop dat de gegevens op het pakketlabel goed leesbaar zijn.- Pak je items in en plak het retourlabel op het pakket. Zorg ervoor dat je geen plakband over de barcode plakt. Je kunt items uit verschillende bestellingen in één pakket terugsturen. - Wij betalen de verzendkosten! Plak je retourlabel op je pakket en breng het naar een DPD Pickup parcelshop bij uw in de buurt. www.dpd.com/nl/nl/pickup-parcelshops- Vraag de Pickup parcelshop om dit bon document met instructies te ondertekenen als afgifte bewijs.- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug naontvangst van de herroeping mededeling. Retourneren is gratis via DPD als u gebruikmaakt van ons verzendlabel.Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product kun je verzenden in een Beauty Junkies doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.

Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

Ja, als je je product binnen tevredenheidsgarantie opstuurt. Op die manier kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waarde vermindering is.

Wat is het retouradres?

Beauty Junkies Retouradres: Molenstraat 26, 7551DC, Hengelo

Telefoonnummer: +31 (0)742916363

E-mailadres: info@beautyjunkies.nl

Wat voor soort garantie heb ik?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument erin alle redelijkheid van mag verwachten.

Voorsommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Terug naar begin
Nederlands